وي مسئوليت آستان قدس رضوي را در زمينه اداره امور داخل حرم مطهر و با محوريت جذب و پاسخگويي به توريست خارجي تعريف کرد و گفت: با اين هدف اداره فرهنگي ويژه پاسخگويي به زائران غيرايراني، اختصاص دو مکان ويژه به آنها و مترجم تمام وقت از زبانهاي رايج دنيا پيشبيني شده است.
وي همچنين به برنامههاي ويژه زائران غيرايراني در حرم اشاره کرد و گفت: تورهاي روزانه براي يکصد تا يکهزار نفر به همراه پذيرايي غذاي مهمانسراي حرم مطهر و بازديد از قسمتهاي مختلف اماکن متبرکه از جمله برنامههاست.
خوراکيان تصريح کرد: محصولات فرهنگي ويژه زائران غيرايراني به زبانهاي عربي و اردو و امکاناتي از قبيل سرويس IT ، اتاق گفتگوي اينترنتي و ايميل نيز براي اين زائران فراهم شده است.
وي اهداف بلند مدت آستان قدس رضوي در زمينه جذب و پاسخگويي به توريست خارجي را شامل بازتوليدي و بازنگري محصولات فرهنگي از نظر زبان و توجه به مناطق جغرافيايي مختلف، تداوم ارتباط زائران با حرم و فراهم آوردن امکانات کسب اطلاعات قبل و بعد از سفر عنوان کرد.
معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي گفت: مهمترين مشکل در جذب و حفظ زائر و گردشگر عدم اطلاعرساني درست و به موقع است ./120
انتهای پیام/